Başlık İngilizce olduğu için kusura bakmayın. Çift dil olabilir yazı ilerde 🙂 Neyse, oyunlarda önemli olan öğelerden biridir müzik. Bu yazıda basitçe müzik oynatmayı öğreneceksiniz. Bu basit sistemi farklı fonksiyonlar kullanarak ileride diğer bölümlere adapte edebiliriz şimdi sadece temelini öğrenelim. Bu işi yapmak için LoadContent() metodunda çalışacağız. Öncelikle şarkımızı içeriğe ekleyelim. Tıpkı Backgrounds gibi şimdi Sounds isimli bir klasör açalım Solution Explorer’ı kullanarak ardından çalmak istediğimiz dosyayı yine sürükle bırak mantığı ile klasörün içine bırakalım. Ben Blind Guardian – Time Stands Still parçasını koydum. MP3 çalıyor mu merak ettim zira örnekte WMA formatı kullanılıyordu. Neyse LoadContent kısmına şu kodu ekleyin:
http://sudrap.org/paste/text/135/ şeklinde olacak.
MediaPlayer.IsRepeating = true; Bura MediaPlayer metodunun IsRepating özelliğini kullanıyoruz. Şarkı bittiğinde tekrar çalmasını sağlıyor.
Alt satırdaki kısmı yazamıyorum ama ordada içeri normal şekilde yüklüyoruz. F5’e basıp çalışdırdığımızda müzik çalıyor performansta bir kayıp olmuyor.
This article using 2(english, turkish) language. Music is a must in games. At this text you will learn how to play music with XNA. First of all you must add your file in the Content list at the Solutionn Explorer. Open a new directory with right click on the content section and add new folder. Make its name “Sounds” than drag/drop your music file on this folder. I choose Blind Guardian’s Time Stands Still song for trying to play a MP3 file. after that:
http://sudrap.org/paste/text/135/ use this in LoadContect section for playing sound
MediaPlayer.IsRepeating = true; this cause to repait our song MediaPlayer funciton is easy to learn 🙂
I cant write next line in blogger so i just explain what it means, you load content like any other one. You gave the music adress, “Sounds/AndSong’s Asset Name”After you wrote this code save file and press F5, you will hear the song and when it finished the music will start again till you close the game.